Det kommer hele tiden nye og spennende trender online, som det kan være morsomt å følge med på. Det går så fort på nettet, at det kan være vanskelig å vite hva som er populært akkurat nå. Her skal vi se litt nærmere på, hva som er de største onlinetrendene akkurat nå, så du kan være helt oppdatert på det nyeste nye.
Spill på nettet
En av de tingene vi elsker å gjøre online, er å spille. Det er fordi det finnes et utrolig stort utvalg av kvalitetsspill online. Spill handler ikke nødvendigvis bare om å spille et spill, men også om å spille på ting, som gir det en ekstra dimensjon. Det kan for eksempel dreie seg om å tippe på sitt yndlingsfotballag med oddsbonus. Det er mange muligheter, og det gjør at vi aldri blir lei. Det hjelper også at bransjen både for tipping og spill er i rivende utvikling
Det gjør det nemlig mye morsommere å spille. Vi er blitt langt mer kresne når det kommer til kvalitet av det innholdet vi konsumerer online. Vi finner oss ikke lenger i dårlig bildekvalitet, lyd eller design. Nå er det viktigere enn noen gang å ha fokus på kvalitet i alle ledd, hvis man vil at kundene skal strømme til det spillet man har laget, eller den spillesiden man administrerer.
TikTok tar helt av
Fenomenet TikTok ser ikke ut til å legge seg med det første, og nå har den første personen fått over 100 millioner følgere på den sosiale medieplattformen. TikTok er et fenomen som har vært utrolig populært blant helt unge sosiale mediefans i et par år, men nå er det for alvor blitt mainstream. Nå er de voksne også kommet på banen, og det begynner å bli et utbredt fenomen på samme måte som Instagram og Facebook. På mange måter minner det litt om et tidligere videfenomen som het Vine. Dette var også en plattform som baserte seg på korte videoer i ca. Samme format som TikTok. Instagram har prøvd å hoppe på trenden med sin egen videoplattform inne i Instagramplattformen, som heter Reels. Reels ligner jo umiskjennelig på TikTok, og det er nok helt klart også det som er meningen.
Strømmetjenester tar over
Det er også en stor trend at strømmetjenestene i stor grad overtar for den måten vi ser film på. For bare et par år siden, så var det nesten umulig å se store kinofilmer digitalt, før de hadde gått på kino i flere uker. Nå ser det ut som om dette kommer til å forandre seg ytterligere, ved at en stor aktør som Warner Bros, har bestemt seg for å endre eksklusiviteten til kinoene. Det har de gjort ved å sørge for at nye filmer i stor grad skal lanseres digitalt på HBO Max, samtidig som de får kinopremiere. Det er et mulig hardt slag for kinobransjen, som på mange måter er avhengig av at publikum vil komme på kino for å se nye storfilmer. Når man kan se dem digitalt med det samme, så skal man oppsøke kinoene for en spesiell opplevelse, og ikke for å få sett filmen først. Da blir terskelen kanskje litt for lav for at man ser den hjemme, i stedet for å velge kino.
Det er det hvert fall mye diskusjon om akkurat nå, og det er et globalt fenomen som vil påvirke filmbransjen over hele verden. Det at vi lager mer strømmetilpasset innhold, har også mye å si for hva vi velger og hvordan vi velger å se underholdning.